من پیـله ام، پروانـه خواهم شد؛ نگو نـــه

مجموعه شعر فارسی - لیلی نورعلیزاده

من پیـله ام، پروانـه خواهم شد؛ نگو نـــه

مجموعه شعر فارسی - لیلی نورعلیزاده

چشم دلم را بر بهاران بسته بودم

آزادی ام را کنج زندان بسته بودم

مهتاب را در ژرفنای شب، شب تار

خورشید را پای زمستان بسته بودم

جان و تنم را بر سر انگشتان آتش

در مسلخ یک حس پنهان بسته بودم


من حرف دارم؛ دست بر می دارم از تو

دست دلم را مست بر می دارم از تو

من پیله ام پروانه خواهم شد نگو نه

من خنده ای مستانه خواهم شد نگو نه

بگذار و بگذر کودک دلتنگی ات را

با خود ببر سرمای قلب سنگی ات را


نگذار در چاه ندانستن بمانم

نگذار در تردید آبستن بمانم

من می روم، من می روم تا جا بیفتم

حتی اگر یک روز هم از پا بیفتم

من آبشارم آبشارم آبشارم

فکری بجز دریا شدن در سر ندارم

دل بسته ی امّید فرداهای دورم

من از سیاه شوم سایه در عبورم

من می رسم یک روز هر جا که بخواهم

من باورم را زیستم؛ باز است راهم


نظرات 12 + ارسال نظر
ح ق 1390/11/24 ساعت 22:14

سلام آفرین عالیه شعر به معنی واقعی کلمه.
دو مصرع اگه بازنویسی بشه بهتره.مصرع ما قبل آخر سکته داره .
مصرع من پیله ام.............واقعا شاهکاره اما مصرع دوم آن مناسب نیست. شعر را از فراز به نشیب سقوط می ده.
موفق و شاد باشی

سلام بانو
خواندمت وبی نهایت لذت بردم
باز هم به کلبه ی شاعرانه ی من سر بزن
در پناه شاعرانگی عزیزم

خدایی 1390/11/26 ساعت 07:42

سلام

شعرتون سرشار از امیده.... لطیف و روان چیزی که خیلی دوسش دارم.

هر مصراعی مکمل مصراع بعدی بود....فقط توو بیت من پیله ام .... مصراع دوم اصلا جواب مورد انتظار مخاطب نیست من منتظر یک ضربه پتک قوی بودم.

سلام
خیلی لذت بردم
دست مریزاد
با افتخار لینک شدید

خورشید را پای زمستان بسته بودم . . .

خدایی 1390/12/03 ساعت 21:12

سلام

اومدم ببینم شعر جدید چی دارید...؟

این انجماد، این حصر، این دیوارها، این سقف
هرگز نمی ماند، نخواهد ماند تا آخر
...

الهه بدل زاده 1391/03/13 ساعت 13:42

سلام لیلی جان.
خواستم بدانم اجازه دارم آدرس لینکتان را در وبلاگم درست کنم...یا همان قبلی بماند؟!
و این که کتاب شعرتان را خواندم.
تبریک می گویم شاعر.

سلام... متشکرم... حتما

آیدین 1391/03/19 ساعت 18:40

یادم نمی کنی و ز یادم نمی روی
یادت بخیر یار فراموشکار من .....

پریسا 1391/04/12 ساعت 12:10

راستی برام بنویس از کجا می تونم کتابتو تهیه کنم؟؟؟ منتظرم

متأسفم که اونجا نیستم تا کتاب رو خودم بهت هدیه کنم. البته تعداد محدودی از اون در مرکز کتاب میدان معلم هست. یعنی امیدوارم باشه!

[ بدون نام ] 1391/04/12 ساعت 12:13

می دونی لیلا بعضی از شعرا انقدر از ته دل گفته می شن و انقدر به واقعیت نزدیکن یا بهتر بگم خود واقعیتن که خوندنشون دل آدمارو به درد میاره....نمی دونم چرا اما من دارم تورو توو این شعر می بینم و حس می کنم.

من تمام شعرهام رو زندگی کردم...

آیدین 1391/05/16 ساعت 17:18

Doğum Günün Kutlu Olsun Yoldaş

...


ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد